Relationshånden er et praktisk værktøj, der giver en enkel og intuitiv måde at forstå komplekse relationelle dynamikker på, hvilket gør den værdifuld for både ledere og medarbejdere i enhver organisation.
Dimensionerne i relationshånden:
Tommelfingeren: Forventninger, som går på, at du skal afdække og afstemme forventningerne hos dem, du ønsker en relation til. Spørg: Hvad er vigtigt for dig?
Pegefingeren: Ægte interesse, som handler om at spørge kunderne (eller dem, du ønsker en relation til), hvad der fylder hos dem?
Langefingeren: Gå langt, som handler om at hjælpe stakeholderne, når det er vigtigt for dem, da det får dem til at huske dig for evigt.
Ringfingeren: Være tæt på kunden (eller den, du ønsker en relation til) ved fx at ringe eller være i løbende kontakt – og være proaktiv indimellem. Har du goodwill hos nogen, vil den langsomt rinde ud, som et æggeur, der altid tikker.
Lillefingeren: Det lille ekstra, som udgør en peak-oplevelse hos kunden eller den, du ønsker en relation til, som ligger over det, de forventer.
Kilde:
Udviklet af Christian Sørensen, Blendit Learning.