Kunde- og partnerlæring

Få dine kunder og partnere til at mestre og elske dit produkt

Hør hvordan og hent fire artikler, der viser hvordan du bruger kundelæring til at øge kundetilfredshed, fastholdelse og salg.

Hvad handler kunde- og partnerlæring om?

Kunde- og partnerlæring er et hurtigt voksende felt inden for læring. Vi kalder det kunde- og partnerlæring. Andre steder kaldes det kundetræning og på engelsk customer education, customer training eller customer learning

– målet er det samme.

 

Det handler om at dække dine kunders behov for at lære om dit produkt – fra salgsdialogerne til dine partners og kunders brug af dine produkter. Det vigtige spørgsmål er om du gør det let eller svært for dine kunder at lære om dine produkter?

Hvorfor er god kunde- og partnerlæring afgørende for din virksomhed

Det er afgørende for enhver forretning at kunderne får værdi af de produkter og services, som de køber af dig. Ellers køber de nogle andre. For at lykkes med dette skal de lære og bruge dem effektivt – de rigtige ting, på det rette tidspunkt og på den måde kunderne foretrækker at lære og finde svar om dit produkt.

 

Så dit vigtigste mål for kundelæring er at kunderne lykkedes med at når deres mål.  Når du lykkedes med dette, får du tilfredse og loyale kunder – der bidrager til din forretning i mange år.

Kom godt i gang...

Så du kan stå så stærkt som muligt, når du skal lave træning til dine kunder og/eller partnere, så har vi samlet vores viden og erfaringer indenfor kunde- og partnertræning i 4 PDF’er, som du kan hente her.

Artikel

Forretningsværdien af kunde- og partnerlæring​

Playbook

Få succes med kunde- og partnerlæring

5 Vigtige råd

Sådan lykkes du med kunde- og partnerlæring​

Guide

Lav en stærk business case for kunde- og partnerlæring

Se hvordan vi har hjulpet
nogle af vores kunder
Stibo systems master data management logo

Global digital læringssetup for partnere og kunder.  Designet træning med afsæt i 70–20 -10-modellen: Både muligheder for kursus (ny viden), social læring (videndeling og hjælp) og performance support (viden når de får brug for den).

Omada logo

Læring for partnere og kunder omkring deres produkter og systemer. Succes med fra 1:1 til 1:mange deling af viden og erfaring. Afsæt for global vækstrejse.

Grundfos logo

Bidraget til strategien for kunde- og partner læring, samt designet learning operating model (processer og værktøjer), trænet og understøttet divisionerne i effektive læringsdesigns.

Vi kan også hjælpe dig til at udarbejde
din kunde- og partnertræning

Vi er med dig i alle faser

I Blendit Learning har vi dyb erfaring med kundelæring, der kommer af vi har samarbejdet med en række kunder omkring dette. Vi bidrager i alle dele af rejsen:

Strategi

Udarbejdet strategien for kundelæring

Læringsrejsen

Været læringskonsulenter og designet læringsrejserne

Samarbejde

Vi samarbejder med kunderne, produktspecialisterne og kundesupport

Læringsindhold

Vi har lavet læringsindhold

LMX platform

Typisk med afsæt i vores læringssystem Fuse, der er perfekt til kundelæring

Gør din kunde- og partner læring
skalerbar, effektiv og engagerende

Den rette læringsplatform gør en forskel!

Med Fuse kan du løfte din læringsstrategi til nye højder, som forstærker relationerne mellem kunder, partnere og virksomheden.

Fuse giver dine kunder og partnere muligheder

Udgangspunktet fra Fuse har fra start været, at man lærer, mens man arbejder, så viden skal være let tilgængelig og søgbar. Denne tilgang er ideel for dig der arbejder med kunde- og partner læring, da der her ofte er brug for at man kan tilgå opdateret viden i nuet, fremfor 1-2 gange i året.

Accelerér den grudlæggende viden

En sætning der underbykker overskriften

Opdateret og informeret produktinformation

En sætning der underbykker overskriften

Effektivt løse problemer på ethvert sprog

En sætning der underbykker overskriften

...og det resulterer i

Øget omsætning

En sætning der underbykker overskriften

Brandkendskab

En sætning der underbykker overskriften

Loyalitet

En sætning der underbykker overskriften

Længere kundelevetid

En sætning der underbykker overskriften

Engagement skaber resultater

0 %

Data viser, at eksterne samarbejdspartnere, der ofte vender tilbage til Fuse, sælger 300 % mere end dem, der kun gennemgår grundlæggende træning via Fuse. 

 

Vi forstår, hvordan man moderniserer din kundetræningsstrategi og eksekverer den for at opnå samme effekt. 

Engagement, tilknytning og fastholdelse​

Fuse er ikke bare en platform til levering af kurser; den fungerer bedst, når den bruges til kontinuerligt at engagere dine kunder og partnere.

Dette opnås ved at få dem til at interagere på samme måde, som de vælger at engagere sig med Google, YouTube og Netflix i deres privatliv.

Det er disse hyppige interaktioner, der er den hemmelige ingrediens til at drive omsætning og brandloyalitet gennem Fuse.

Reducer antal kontakter til kundesupport​

Fuse effektiviserer kundesupport ved at samle dine eksperters viden, gøre den let tilgængelig og reducere behovet for gentagne forespørgsler. Ved at fjerne disse rutineopgaver frigiver Fuse dine eksperters tid til opgaver med højere værdi, hvilket i sidste ende forbedrer effektiviteten og kundetilfredsheden.

Få inspiration og hjælp

Vil du have hjælp eller inspireres til hvordan du kan lykkedes med succesfuld læring for dine kunder og partnere, så udfyld formularen neden for – eller ring direkte til os.