Performance Support

Et integreret system, der giver medarbejdere, partnere eller kunder øjeblikkelig og individualiseret adgang til information, værktøjer og vejledning, der er nødvendige for at løse opgaver selvstændigt. Systemet understøtter "just-in-time learning" ved at gøre ressourcer direkte tilgængelige i arbejdsmiljøet, så læring sker i arbejdsflowet fremfor gennem formel træning.

Et integreret system, der giver de lærende (typisk medarbejdere, men kan også være partnere eller kunder) øjeblikkelig, individualiseret adgang til den information, software, vejledning og de værktøjer, der er nødvendige for at udføre deres opgaver med et minimum af støtte og indblanding fra andre.

Denne definition fremhæver de centrale elementer af performance support, som inkluderer tilgængelighed, individualisering og integration af nødvendige ressourcer direkte i arbejdsmiljøet.

Performance Support inden for læring og udvikling (L&D) refererer især til de værktøjer og systemer, der er designet til at hjælpe medarbejderne med at udføre deres job effektivt ved at give dem den nødvendige information og ressourcer, præcis når de har brug for det.

Begrebet er tæt forbundet med tanken om “just-in-time learning,” hvor læring og støtte er tilgængelig i arbejdsflowet, snarere end at være adskilt som en del af formelle træningsprogrammer.


kilde:
“Electronic Performance Support Systems”, 1991, Gloria Gery